Κρύο ή ζεστό μετά τον τραυματισμό;

Ο τραυματισμός έγινε. Τώρα;

Γενικά επικρατεί σύγχυση για τι και πότε χρησιμοποιούμε κρύο η θερμό θεραπεία μετά από έναν τραυματισμό. Ας το ξεκαθαρίσουμε …

🥶 Κρύο

Πότε: Τις πρώτες 48- 72 ώρες μετά τον τραυματισμό. Οδηγεί σε μείωση της φλεγμονής, του οιδήματος & της αίσθησης του πόνου.
Κάποιες μελέτες υποστηρίζουν ότι η φλεγμονή είναι απαραίτητη στην αναγέννηση των ιστών & κατά συνέπεια η κρυοθεραπεία πρέπει να εφαρμοζεται μόνο & μόνο για αναλγησία («αφήστε τα μακροφάγα να κάνουν την δουλειά»)(Hubbard et al 2004, Zamri, 2021). Στην κινεζική και ινδική ιατρική (Ayurvedic), ο πάγος θεωρείται ανασταλτικός ως προς την επούλωση.


Που: Σε μύες, τένοντες οστά & αρθρώσεις που έχουν υποστεί κάκωση

Πόσο: Τουλάχιστον 3-4 φορές/μέρα, για 10-20 λεπτά

🥵 Ζεστό

Πότε: 72 ώρες μετά τον τραυματισμό.
Οδηγεί σε αύξηση της αιματικής ροής, του εύρους κίνησης, της χαλάρωσης & μείωση πόνου.

Που: όχι σε όλους τους τραυματισμούς. Κυρίως σε μυϊκές κακώσεις, αρθίτιδες, οσφυαλγίες, δυσκαμψίες, ινομυαλγίες.

Πόσο: 1 φορά/μέρα, για 15-20 λεπτά

Εμεπειρικός κανόνας για τους περισσότερους τραυματισμούς: Πάγος πρώτα, ζέστη αργότερα.

Μοιραστείτε αυτή τη σελίδα:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Εκτύπωση
Διαβάστε επίσης:
Προπονητική / Αθλήματα

Indoor Rowing

Η πρωταθλήτρια στην Ελληνική Κλειστή Κωπηλασία, Έλενα Ασουμανάκη, περιγράφει τα

Περισσότερα »
Προϊόντα

Moov Now
57,90€ – Εξαντλημένο –

Ποιοί είμαστε

Γεώργιος Γλούμης

MSc. Physical Therapist / Personal Trainer

Συνεργάτες

Κάτια Αννούση

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Τελευταία άρθρα

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την βελτίωση της online εμπειρίας σας. Πατήστε ” Περισσότερα ” για να δείτε λεπτομέρεις.